Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Meola Leather  Dogs

 

Versie: 10 oktober 2024

 

  1. Definities

In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.

1.1. Meola Leather Dogs, de eenmanszaak van Amy Schreuder, gevestigd te Papendrecht, A. Anemastraat 26, onder KvK-nummer 60592133.

1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere producten van Meola Leather Dogs afneemt. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “jij/je” of “jou(w)”. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld.

1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.

1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

1.5. Partijen: Meola Leather Dogs en Klant samen. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “wij/we” of “onze/ons”.

1.6. Overeenkomst: de overeenkomst gesloten tussen ons.

Voorbeelden van overeenkomsten zijn, maar dit is niet beperkt tot: de overeenkomst op afstand en/of de overeenkomst van aanneming van werk.

1.7. Duurovereenkomst: een overeenkomst waarbij wij ons hebben verbonden om over en weer prestaties te verrichten. Deze prestaties zijn regelmatig terugkerend, opeenvolgend of voortdurend.

1.8. Overeenkomst van aanneming van werk: de overeenkomst waarbij Meola Leather Dogs zich tegenover jou verbindt om buiten dienstbetrekking een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren, tegen een door jou te betalen prijs in geld.
NB: “Tot stand brengen” is een breed begrip. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook het toevoegen van verfraaiingen en het doen van wijzigingen.

1.9. Werk: het werk van stoffelijke aard die tot stand gebracht wordt/is en opgeleverd wordt/is onder de overeenkomst van aanneming van werk.

1.10. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen ons wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat wij tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (denk aan telefoon of internet).

1.11. Bedenktijd: de termijn waarbinnen jij gebruik kan maken van jouw herroepingsrecht.

1.12. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van jou om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.13. Dag: kalenderdag.

1.14. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat ons in staat stelt om persoonlijk aan die partij gerichte informatie op te slaan, op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik, gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.

1.15. Fysiek product: een tastbaar product. Hieronder kan ook een “werk” worden verstaan.
Voorbeeld: een halsband of tekenbandje.

1.16. Gepersonaliseerd fysiek product: een fysiek product dat niet geprefabriceerd is en die wordt vervaardigd op basis van jouw individuele keuze of beslissing, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

 

  1. Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen ons;
  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);
  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan jou ter beschikking gesteld dat deze door jou op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal Meola Leather Dogs vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden. Daarnaast maakt Meola Leather Dogs bekend dat deze Algemene Voorwaarden op verzoek digitaal of op een andere manier zullen worden verstuurd.

2.4. We kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden, als wij dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.

2.5. De toepasselijkheid van jouw Algemene Voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

 

  1. Aanbod & offertes

3.1. Het aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten.

3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden Meola Leather Dogs niet.

3.3. Afbeeldingen van producten die online worden weergegeven, zijn zo waarheidsgetrouw mogelijk. Je dient echter wel rekening te houden dat kleuren in de werkelijkheid lichtelijk kunnen verschillen dan afgebeeld op een monitor.

3.4. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, of net zolang als dat het wordt aangeboden in de webshop van Meola Leather Dogs. Uitzondering is als er een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld of als Meola Leather Dogs haar producten offline verkoopt.

3.5. Als je een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

3.6. Wanneer je er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat Meola Leather Dogs begint met het uitvoeren van de overeenkomst van aanneming van werk, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere afspraken binden Meola Leather Dogs pas nadat deze schriftelijk door Meola Leather Dogs zijn bevestigd.

 

  1. Totstandkoming van de overeenkomst

Algemeen

4.1. Een overeenkomst komt tot stand zodra je een aanbod hebt aanvaard en hebt voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Meola Leather Dogs bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat Meola Leather Dogs Consument een bevestiging van de overeenkomst verstrekt op een duurzame gegevensdrager. Dit dient Meola Leather Dogs te doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, of in ieder geval bij de levering van de fysieke producten, of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde informatie, voor zover Meola Leather Dogs deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jouw verklaring zoals genoemd in artikel 15 lid 18.

4.3. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet is bevestigd, dan mag je als Consument de overeenkomst ontbinden.

4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst niet mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.

4.5. Indien je de overeenkomst, die geen overeenkomst van aanneming van werk is, wil wijzigen, dan mag Meola Leather Dogs het overeengekomen bedrag wijzigen en eventueel een meerprijs rekenen.

Overeenkomsten van aanneming van werk

4.6. Indien je een wijziging of toevoeging wenst in een overeenkomst van aanneming van werk, dan kan Meola Leather Dogs alleen een hogere prijs vragen als Meola Leather Dogs je op tijd heeft gewezen op de noodzaak van een prijsverhoging. Uitzondering is als je uit jezelf had moeten begrijpen dat een prijsverhoging nodig is door de wijziging/toevoeging.

4.7. Meola Leather Dogs is bij het aangaan of het uitvoeren van de overeenkomst van aanneming van werk verplicht jou te waarschuwen voor onjuistheden in jouw opdracht voor zover je deze kende of redelijkerwijs behoorde te kennen.

 

  1. Prijzen

Algemeen

5.1. Alle prijzen die Meola Leather Dogs hanteert zijn in euro's en exclusief eventuele overige kosten, zoals bijvoorbeeld, maar dit niet beperkt tot: verzendkosten.

5.2. Prijzen worden exclusief btw gecommuniceerd naar Zakelijke klant, en inclusief btw naar Consument.

5.3. Alle prijzen die Meola Leather Dogs hanteert die op haar website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Meola Leather Dogs te allen tijde wijzigen. Uitzondering is als Consument en Meola Leather Dogs al een overeenkomst hebben gesloten.

5.4. Meola Leather Dogs maakt een prijswijziging minimaal één maand van tevoren kenbaar aan Zakelijke klant.

5.5. Meola Leather Dogs mag - als uitzondering op lid 3 van dit artikel - na totstandkoming van de overeenkomst haar prijzen verhogen als gevolg van wettelijke regelingen.

Overeenkomsten van aanneming van werk

5.6. Meola Leather Dogs mag - als uitzondering op lid 3 van dit artikel - de prijs aanpassen indien de kostenverhoging het gevolg is van door jou verschafte onjuiste gegevens welke voor de prijsbepaling van belang zijn, tenzij Meola Leather Dogs de onjuistheid van de gegevens vóór het vaststellen van de prijs had behoren te ontdekken.

 

  1. Betaling

6.1. Als Consument kan je via de webshop geheel vooraf en na levering betalen, en als Meola Leather Dogs niet via haar website producten aan jou als Consument verkoopt, dan via een betaalverzoek of via een pinautomaat.
Als Zakelijke klant dien je per factuur te betalen. De betalingstermijn daarvan is 14 dagen. Meola Leather Dogs mag jou als Zakelijke klant voorafgaand de levering factureren.

6.2. Bij betaling na levering, gelden de voorwaarden van de desbetreffende aanbieder (zoals Klarna of Riverty).

6.3. Je moet onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens per direct na ontdekking aan Meola Leather Dogs melden.

6.4. De vergoeding die Meola Leather Dogs aan jou als Consument vraagt voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt op z’n hoogst de kosten van het gebruik daarvan voor Meola Leather Dogs, tenzij het verboden is om de kosten van gebruik door te rekenen naar jou.

6.5. Jij als Zakelijke klant moet de betaling zonder opschorting voldoen en je mag ook gen betaling(en) verrekenen.

6.6. Indien je als Zakelijke klant niet aan je betalingsverplichting(en) voldoet, dan ben je van rechtswege in verzuim.

6.7. Indien jij als Consument niet aan je betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt je twee keer door Meola Leather Dogs in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan je betalingsverplichting te voldoen.

6.8. Wanneer je als Zakelijke klant in verzuim bent, of wanneer de betaling door jou als Consument uitblijft na de eerder genoemde betalingsherinneringen, dan ben jij de wettelijke (handels)rente verschuldigd en dan mag Meola Leather Dogs de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Tegenover Zakelijke klant geldt dat het bedrag voor buitengerechtelijke kosten uit minstens € 40 bestaat en jij dit zonder aanmaning bent verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

6.9. Betaal jij niet (volledig) of niet tijdig, dan kan Meola Leather Dogs de (resterende) werkzaamheden ter uitvoering van de overeenkomst opschorten.

6.10. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van betaling aan jouw kant, zijn de verplichtingen van jou tegenover Meola Leather Dogs onmiddellijk opeisbaar. Ook mag Meola Leather Dogs de overeenkomst beëindigen.

 

  1. Levering door jou van informatie en gegevens

7.1. Je zorgt ervoor dat je alle relevante informatie en gegevens waarvan je begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan Meola Leather Dogs.

7.2. Stel je de gevraagde informatie en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag Meola Leather Dogs haar werkzaamheden opschorten.

7.3. Kosten die opgelopen worden en andere gevolgen doordat gevraagde informatie en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor jou.

7.4. Je staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

 

  1. Levering van fysieke producten

Algemeen

8.1. Als plaats van levering geldt het adres dat jij aan Meola Leather Dogs kenbaar hebt gemaakt. Je mag de fysieke producten ook in overleg ophalen bij Meola Leather Dogs.

8.2. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.

8.3. Meola Leather Dogs levert de fysieke producten binnen de gecommuniceerde levertermijn.

8.4. Een levertermijn geeft een schatting aan. Meola Leather Dogs heeft geen invloed op de levering door de derde partijen die zij inschakelt om haar producten te leveren.

8.5. Voldoet Meola Leather Dogs niet aan de (geschatte) levertermijn, dan moet je Meola Leather Dogs een redelijke levertermijn geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoet Meola Leather Dogs niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan mag je als Consument de overeenkomst ontbinden.

8.6. Heb jij niet het juiste adres ingevoerd en moet daardoor jouw bestelling nogmaals verzonden worden, dan zijn de verzendkosten voor deze nieuwe verzending voor jou.

8.7. Heb jij een pakketje laten bezorgen bij een afhaalpunt, maar heb jij het pakketje niet op tijd opgehaald bij dit afhaalpunt en moet het pakketje nogmaals naar jou of het afhaalpunt verzonden worden, dan zijn de kosten hiervoor voor jou.

Keuren na levering

8.8. Indien Zakelijke klant de bestelde fysieke producten en/of werken heeft ontvangen, dan dient hij binnen 5 werkdagen te keuren of de levering voldoet aan de overeenkomst. Indien dit niet het geval is, dan dient Zakelijke klant dit per direct te melden bij Meola Leather Dogs.

8.9. Indien Meola Leather Dogs aan jou als Consument heeft gemeld dat het werk klaar is om te worden opgeleverd en jij het werk niet binnen een redelijke termijn keurt en al dan niet onder voorbehoud aanvaardt, dan wel onder aanwijzing van de gebreken weigert, dan wordt jij geacht het werk stilzwijgend te hebben aanvaard. Na de aanvaarding wordt het werk als opgeleverd beschouwd.

8.10. In geval de levering niet voldoet aan de overeenkomst, dan moet jij de non-conforme fysieke producten/werken binnen 10 werkdagen na jouw melding retour zenden naar Meola Leather Dogs. De kosten voor retour van deze non-conforme fysieke producten zijn voor Meola Leather Dogs.

Risico na levering

8.11. Na oplevering is het werk voor risico van jou. Je blijft de prijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van het werk door een oorzaak die niet aan Meola Leather Dogs kan worden toegerekend.

 

  1. Nakoming & (non-)conformiteit van fysieke producten / Garantie

Algemeen

9.1. Een fysiek product moet aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst.

9.2. Je kan je niet beroepen op dat een fysiek product niet aan de overeenkomst voldoet wanneer jou dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.

Jouw rechten bij non-conformiteit

9.3. In geval dat een fysiek product niet aan de overeenkomst voldoet, dan heb jij alsnog recht op nakoming van de overeenkomst, te weten:

  1. aflevering van het ontbrekende, tenzij aflevering onmogelijk is of dit niet van Meola Leather Dogs gevergd kan worden;
  2. herstel van het fysieke product, tenzij herstel onmogelijk is of dit niet van Meola Leather Dogs gevergd kan worden;
  3. vervanging van het fysieke product, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel het fysieke product na het tijdstip dat jij redelijkerwijs met ongedaanmaking rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat je niet als zorgvuldig schuldenaar voor behoud ervan heb gezorgd.

Je moet Meola Leather Dogs in gebreke stellen en een redelijke termijn voor nakoming geven.

9.4. Herstel of vervanging kan bij de koop van een fysiek product door jou als Consument niet van Meola Leather Dogs gevergd worden indien de kosten daarvan niet in verhouding staan met de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die jou als Consument toekomt. Daarbij wordt gelet op: de waarde van het fysieke product indien deze aan de overeenkomst zouden beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor jou als Consument veroorzaakt.

9.5. Indien bij de koop van een fysiek product door jou als Consument Meola Leather Dogs niet binnen een redelijke tijd nadat zij daartoe door jou als Consument schriftelijk is aangemaand, aan haar verplichting tot herstel van het afgeleverde fysieke product heeft voldaan, dan mag jij als Consument het herstel door een derde laten doen. De kosten daarvan zijn voor Meola Leather Dogs.

9.6. Je stelt het fysieke product ter beschikking van Meola Leather Dogs voor herstel of vervanging. Meola Leather Dogs neemt het fysieke product op haar kosten terug. Als Consument hoef je niet te betalen voor normaal gebruik van het te vervangen fysiek product in de periode voor de vervanging.

9.7. De kosten voor nakoming van de overeenkomst zoals genoemd in lid 3 van dit artikel zijn voor Meola Leather Dogs.

9.10. Je hebt het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor Meola Leather Dogs onevenredige kosten met zich brengt.

9.11. In geval dat een fysiek product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heb je als Consument, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heeft Consument in de volgende gevallen:

  1. Herstel of vervanging is niet mogelijk;
  2. Herstel of vervanging kan niet van Meola Leather Dogs gevergd worden;
  3. Meola Leather Dogs komt de overeenkomst niet binnen redelijke tijd na.

In geval dat een fysiek product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heb je als  Zakelijke klant, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de overeenkomst te ontbinden, maar dat heb je alleen in de gevallen hierboven in dit lid genoemd.

9.12. Je mag als Consument de overeenkomst onmiddellijk ontbinden of de prijs laten verminderen indien:

  1. Meola Leather Dogs het herstel of de vervanging niet voltooid heeft;
  2. Meola Leather Dogs het herstel of de vervanging niet voltooid heeft als genoemd in lid 6 van dit artikel;
  3. Meola Leather Dogs heeft geweigerd het fysieke product binnen redelijke termijn en kosteloos aan de overeenkomst te laten beantwoorden;
  4. er een gebrek blijkt te zijn, ondanks de poging van Meola Leather Dogs om het fysieke product te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
  5. het gebrek zo ernstig is dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;
  6. Meola Leather Dogs heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat zij het fysieke product niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor jou aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;
  7. Meola Leather Dogs heeft geweigerd het fysieke product te leveren;
  8. Consument en Meola Leather Dogs zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten van de overeenkomst duidelijk blijkt, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel is voor Consument en Meola Leather Dogs verzuimt het fysieke product vóór of op dat tijdstip te leveren.

Zakelijke klant mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden in dezelfde gevallen hierboven in dit lid genoemd.

9.13. Indien je de overeenkomst ontbindt of Meola Leather Dogs haar prijs dient te verminderen omdat het fysieke product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaalt Meola Leather Dogs jou alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf de datum waarop Meola Leather Dogs in kennis is gesteld van jouw beslissing om je te beroepen op het recht van prijsvermindering dan wel op ontbinding van de overeenkomst.

9.14. Je kan de overeenkomst niet ontbinden wanneer de afwijking van datgene wat is overeengekomen, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

Garantie

9.15. Meola Leather Dogs geeft 3 maanden garantie op stiksels of fournituren bij fysieke producten. Deze garantie geldt niet als de hond in het fysieke product heeft gebeten of indien dit door toedoen van jou(w hond) komt. Ook als het product gebruikt wordt tijdens het zwemmen (of extreme natheid) vervalt de garantie.

 

  1. Bepalingen m.b.t Zakelijke klant

Prijzen

10.1. De prijzen van de doorgegeven inkooplijst, moet jij ook hanteren in jouw (web)winkel.

10.2. Bij prijswijzigingen stuurt Meola Leather Dogs een nieuwe inkooplijst. Deze nieuwe prijzen dien jij binnen 5 werkdagen door te voeren.

Inkoop

10.3. Inkoop is alleen mogelijk vanaf een afname vanaf € 500 excl. btw. Dit geldt voor elke inkoop, behalve voor gepersonaliseerde fysieke producten.

Risico transport

10.4. Het risico van transport van de fysieke producten is voor Meola Leather Dogs.

Kortingsacties

10.5. Jij mag dezelfde kortingacties overnemen als die Meola Leather Dogs voert. De kortingsacties moeten dan wel dezelfde voorwaarden hebben (lengte van de actie, percentage korting, etc).

10.6. Wil je zelf een kortingsactie organiseren, dan mag je maximaal 20% korting geven.

10.7. Kortingen worden niet doorgevoerd in de inkooplijst.

Personalisatie

10.8. Fysieke producten die jij al hebt ingekocht, kunnen niet meer gepersonaliseerd worden. Wel kan daar een penning voor gemaakt worden waar een naam en/of telefoonnummer op staan. Deze penning kan Meola Leather Dogs naar jou versturen, of rechtstreeks naar jouw klant. De kosten voor het versturen voor de penning zijn voor jou, behalve als je tegelijk een order doet boven de € 250 excl. btw.

Eigendomsvoorbehoud

10.9. Meola Leather Dogs blijft eigenaar van alle geleverde fysieke producten totdat je al je betalingsverplichtingen volledig bent nagekomen, inclusief vorderingen ter zake van de niet-nakoming van een of meer overeenkomsten, waaronder begrepen, schade, boetes, rente en andere kosten (zoals gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten) die niet zijn voldaan.

10.10. De geleverde fysieke producten zijn voor risico van jou, ook al is de eigendom nog niet overgedragen. Je blijft de prijs verschuldigd, ondanks verlies, vernietiging of achteruitgang van de geleverde producten door een oorzaak die niet aan Meola Leather Dogs kan worden toegerekend.

10.11. Voordat de eigendom op jou is overgegaan, mag jij de producten niet verpanden, vervreemden en/of op enige andere wijze bezwaren. Je mag de producten ook niet aan derden verkopen, behoudens in het kader van normale exploitatie en gebruik van de producten. Dit recht als uitzondering op het verbod om de producten te verkopen voordat alle vorderingen van Meola Leather Dogs op jou zijn voldaan, vervalt op het moment dat jou (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend of jij failliet wordt verklaard. Je mag de producten die onder het eigendomsvoorbehoud vallen in geen geval gebruiken tot zekerheid voor bedragen die hij aan derden verschuldigd is.

10.12. Indien op de producten waarop een eigendomsvoorbehoud rust, beslag wordt gelegd of deze aan andere ingrepen van de beslagleggende deurwaarder, de curator of andere derden worden blootgesteld zoals bij beslag, (voorlopige) surséance van betaling of faillissement, ben jij verplicht, zolang de eigendom nog niet op jou is overgegaan, de beslagleggende deurwaarder, de curator of andere derde te wijzen op de eigendomsrechten van Meola Leather Dogs en Meola Leather Dogs daarvan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat Meola Leather Dogs haar eigendomsrechten geldend kan maken. Je bent aansprakelijk voor alle in dit kader door Meola Leather Dogs gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

10.13. In geval van wanprestatie van jou, in het bijzonder zolang je niet hebt voldaan aan je betalingsverplichtingen volgens lid 9 van dit artikel, mag Meola Leather Dogs na het verstrijken van een door Meola Leather Dogs gestelde redelijke termijn de overeenkomst ontbinden, haar eigendomsvoorbehoud doen gelden en zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst de fysieke producten terugnemen dan wel de eigendom daarvan opeisen.

10.14. Voorafgaand aan de bedoelde eigendomsoverdracht heeft Meola Leather Dogs te allen tijde toegang tot de fysieke producten waarvan Meola Leather Dogs de eigendom heeft, waar deze zich ook bevinden. Je zal de fysieke producten op eerste verzoek aan Meola Leather Dogs ter beschikking stellen en verleent Meola Leather Dogs reeds nu onherroepelijk toestemming om de plaats te betreden waar de fysieke producten zich bevinden teneinde deze terug te nemen onder eigendomsvoorbehoud in geval van ontbinding van de overeenkomst door Meola Leather Dogs.

10.15. Naast het eigendomsvoorbehoud kan Meola Leather Dogs te allen tijde en naar eigen inzicht aanvullende (financiële) zekerheid voor betaling verlangen. Het niet voldoen aan een redelijk verzoek tot (financiële) zekerheid geldt als een ernstige en toerekenbare tekortkoming die onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst rechtvaardigt, zonder dat ingebrekestelling is vereist en onverminderd de rechtsmiddelen van Meola Leather Dogs op grond van de overeenkomst, deze Algemene Voorwaarden of op grond van toepasselijk Nederlands recht.

 

  1. Ruilen

Algemeen

11.1. Fysieke producten mag je ruilen, behalve gepersonaliseerde fysieke producten.

11.2. De kosten van het retour zenden van het te ruilen product zijn voor jou. Meola Leather Dogs betaalt de verzendkosten voor het nieuwe product.

11.3. Je moet binnen 7 dagen na ontvangst aangeven of je een product wil ruilen. Na die melding moet het te ruilen product binnen 14 dagen bij Meola Leather Dogs binnen zijn.

11.4. Artikel 15.12 t/m 15.14 zijn ook van toepassing. Dit houdt mede in dat het te ruilen product ongebruikt moet zijn, in de originele verpakking moet zitten en het label intact moet zijn.

11.5. Indien jij een product ruilt voor een product met een hogere prijs, dan dien jij het verschil bij te betalen. Indien jij een product ruilt voor een product met een lagere prijs, dan krijg jij het verschil terugbetaald.

Zakelijke klant

11.6. Als Zakelijke klant kun je niet ruilen.

 

  1. Cadeaubonnen & kortingsacties

12.1. Een cadeaubon is alleen te gebruiken door Consument.

12.2. Een cadeaubon wordt slecht éénmaal verstrekt. Bewaar deze dus goed.

12.3. In geval van diefstal (waaronder onder andere begrepen het gebruik van onbevoegde derden van de cadeaubon) of verlies (waaronder onder andere begrepen het wissen van de e-mail die je van Meola Leather Dogs krijgt waar de code in staat), vindt geen restitutie plaats.

12.4. Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van twee jaar gezien vanaf dag van aankoop, of gezien vanaf de ontvangst van een nieuwe cadeaubon zoals genoemd in artikel 12 lid 9.

12.5. Een cadeaubon kan slechts één keer gebruikt worden.

12.6. Combineren van (meerdere) kortingscodes en/of (meerdere) cadeaubonnen is toegestaan.

12.7. Cadeaubonnen kunnen niet met terugwerkende kracht verrekend worden.

12.8. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld.

12.9. Wanneer er na gebruik van een cadeaubon:

  1. gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht, dan ontvang je een cadeaubon met dezelfde waarde als je hebt gebruikt voor het product dat je hebt herroepen.
  2. een product door jou geruild wordt voor een product wat minder waarde heeft, dan ontvang je een cadeaubon met de waarde van het verschil tussen het te ruilen product en geruilde product.
    Voorbeeld: Heb jij met een cadeaubon een product gekocht van € 10, maar wil je dit ruilen voor een product van € 7,50, dan ontvang jij ter waarde van € 2,50 een nieuwe cadeaubon.

 

  1. Verzetten van afspraken / no show

Verzetten van afspraken

13.1. Onder afspraken worden in dit artikel verstaan (online/telefonische/fysieke) meetings, die al dan niet benodigd zijn voor Meola Leather Dogs om haar werkzaamheden te kunnen verrichten.

13.2. Je mag een afspraak één keer kosteloos verzetten. Bij aantoonbare overmacht mag je de afspraak altijd kosteloos verzetten.

13.3. Wanneer je een afspraak verzet, moet je dit uiterlijk 24 uur van tevoren doen. Uitzondering is als er sprake is van aantoonbare overmacht.

13.4. Wanneer je een afspraak verzet, dan moet de nieuwe afspraak uiterlijk één maand na de originele datum plaatsvinden. Uitzondering is als er sprake is van aantoonbare overmacht.

13.5. Meola Leather Dogs mag een afspraak te allen tijde verzetten. In dit geval is Meola Leather Dogs Zakelijke klant geen schadevergoeding verschuldigd.

No show

13.6. Indien je niet op een afspraak verschijnt (no show), dan kan Meola Leather Dogs een schadevergoeding vragen.

13.7. Als no show wordt beschouwd dat je niet binnen 10 minuten na het afgesproken tijdstip verschijnt zonder dat je iets laat weten. Daarnaast wordt als no show beschouwd dat je niet komt opdagen op de afspraak terwijl je wel aan Meola Leather Dogs hebt gemeld dat je niet komt.

 

  1. Overmacht

14.1. Meola Leather Dogs hoeft haar verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.

14.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, stakingen, softwarestoringen, computerstoringen, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.

14.3. Je wordt zo spoedig mogelijk door Meola Leather Dogs op de hoogte gesteld van de overmachtsituatie.

14.4. In geval van overmacht, zoekt Meola Leather Dogs samen met jou een passende oplossing om de overeenkomst alsnog na te komen.

14.5. In geval van overmacht is Meola Leather Dogs niet tot vergoeding van schade gehouden.

14.6. Wanneer je een fysieke afspraak wil verzetten vanwege een pandemie of epidemie, maar overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, dan mag Meola Leather Dogs de schade die zij lijdt door de verzetting in rekening brengen.

14.7. In geval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

14.8. In geval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht zijn verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

14.9. Jij dient een overmachtsituatie aan jouw kant ook zo spoedig mogelijk aan Meola Leather Dogs te melden.

 

  1. Herroepingsrecht

Algemeen

15.1. Je mag als Consument de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen herroepen.

15.2. De bedenktijd gaat bij diensten in zodra de overeenkomst tot stand is gekomen. De bedenktijd gaat in op de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het fysieke product heeft ontvangen. Indien je meerdere fysieke producten hebt besteld in één bestelling, dan gaat de bedenktijd in wanneer jij, of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het laatste fysieke product heeft ontvangen.

15.3. Wanneer je gebruikmaakt van jouw herroepingsrecht, dan meld je dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1) aan Meola Leather Dogs, of op een andere ondubbelzinnige wijze.

15.4. Meola Leather Dogs stuurt jou na melding van jouw herroeping zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.

15.5. Meola Leather Dogs vergoedt alle betalingen door jou gedaan, binnen 14 dagen vanaf de dag dat je de herroeping meldt, met inbegrip van verzendkosten.

15.6. Meola Leather Dogs maakt voor betalingen bedoeld in artikel 15 lid 5 gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door jou is gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd en je hierdoor geen kosten hebt.

15.7. Meola Leather Dogs is bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 15 lid 5 niet verplicht bijkomende kosten te betalen wanneer je uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door Meola Leather Dogs aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering hebt gekozen.

15.8. Je zendt zo snel mogelijk het fysieke product of de fysieke producten terug, in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de herroeping.

15.9. Je dient in geval van herroeping zelf de kosten van retour te betalen.

15.10. Je zendt het fysieke product terug met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Meola Leather Dogs verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

15.11. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij jou.

Verplichtingen tijdens de bedenktijd

15.12. Je zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met het fysieke product en de verpakking. Je zal het product slechts uitpakken of gebruiken op zo’n manier die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

15.13. Je bent aansprakelijk voor waardevermindering van het fysieke product dat het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan genoemd in vorig lid.

15.14. Je bent niet aansprakelijk voor waardevermindering van het fysieke product als Meola Leather Dogs jou niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitzonderingen

15.15. Het herroepingsrecht geldt niet voor Zakelijke klant.

15.16. Het herroepingsrecht geldt niet voor de levering van volgens specificaties van Consument vervaardigde fysieke producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

15.17. Het herroepingsrecht geldt niet voor de levering van fysieke producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

15.18. Jij als Consument hebt geen herroepingsrecht in geval je een dienst afneemt van Meola Leather Dogs, en:

  • de nakoming daarvan al heeft plaatsgevonden;
  • de uitvoering van de dienst is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van jou;
  • en je verklaard hebt afstand te doen van je herroepingsrecht zodra Meola Leather Dogs zou aanvangen met nakoming van de overeenkomst.

 

  1. Beëindiging

Opzegging door Zakelijke klant

16.1. Meola Leather Dogs en Zakelijke klant kunnen de overeenkomst, niet zijnde een duurovereenkomst, niet tussentijds opzeggen. Indien het gaat om een duurovereenkomst, dan geldt er een opzegtermijn van één maand, waarbij er moet worden opgezegd vóór de eerste van de maand.

Voorbeeld opzegging duurovereenkomst: Er wordt op 20 februari opgezegd. De overeenkomst eindigt dan na 31 maart.

16.2. Uitzondering op vorig lid is indien zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Dan kan er wel per direct opgezegd worden. Van een dringende reden is in ieder geval sprake van indien de andere partij:

  1. failliet is verklaard;
  2. (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  3. zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;
  4. ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;
  5. zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;
  6. toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;
  7. overlijdt.

16.3. Bij opzegging door één van ons, blijf jij als Zakelijke klant de betaling verschuldigd en moet Meola Leather Dogs de reeds door jou bestelde fysieke producten leveren.

Opzegging door Consument van een overeenkomst van aanneming van werk

16.4. Je mag een overeenkomst van aanneming van werk te allen tijde opzeggen.

16.5. Indien artikel 15 niet van toepassing is, dan moet je de geheel overeengekomen prijs voor het werk betalen, verminderd met het geld dat Meola Leather Dogs door de opzegging heeft bespaard. Meola Leather Dogs moet het werk dan aan jou leveren.

Indien het tarief afhankelijk was gesteld van de werkelijk door Meola Leather Dogs te maken kosten, dan wordt het door jou verschuldigde tarief berekend op grondslag van de gemaakte kosten, de verrichte arbeid en de winst die Meola Leather Dogs over het gehele werk zou hebben gemaakt.

Opzegging door Consument van andere overeenkomsten dan aanneming van werk

16.6. Je kan een overeenkomst voor het leveren van fysieke producten niet tussentijds opzeggen, behalve als artikel 15 van toepassing is.

16.7. Je kan een meetsessie tussentijds opzeggen. Indien je al iets hebt betaald en de meetsessie heeft nog niet plaatsgevonden, dan restitueert Meola Leather Dogs je reeds gedane betaling.

Ontbinding

16.8. Partijen mogen de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen. De tekortschietende partij hoeft niet in gebreke gesteld te worden indien de nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is.

Schadevergoeding

16.9. Meola Leather Dogs is niet gehouden tot schadevergoeding wanneer zij een overeenkomst met Zakelijke klant ontbindt of opzegt.

 

  1. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten

Algemeen

17.1. Meola Leather Dogs is alleen aansprakelijk voor schade die aan Meola Leather Dogs is toe te rekenen.

17.2. Meola Leather Dogs is niet aansprakelijk voor schade doordat Meola Leather Dogs van door jou als Consument gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie is uitgegaan.

17.3. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.

Aanneming van werk

17.4. In geval van een overeenkomst van aanneming van werk, is Meola Leather Dogs niet aansprakelijk voor gebreken die jij op het tijdstip van oplevering redelijkerwijs had moeten ontdekken.

17.5. Lid 3 van dit artikel geldt niet voor overeenkomsten van aanneming van werk waarbij er een gebrek is in het opgeleverde werk. Elke rechtsvordering wegens een gebrek in het opgeleverde werk verjaart door verloop van twee jaar nadat jij als Consument ter zake heeft geprotesteerd. Indien je Meola Leather Dogs een termijn hebt gesteld waarbinnen Meola Leather Dogs het gebrek zal kunnen wegnemen, dan begint de verjaring pas te lopen bij het einde van die termijn, of zoveel eerder als Meola Leather Dogs te kennen heeft gegeven het gebrek niet te zullen herstellen.

17.6. De aansprakelijkheid van Meola Leather Dogs voor haar bekende verborgen gebreken die zij heeft verzwegen in geval van een overeenkomst van aanneming van werk, kan niet worden uitgesloten of beperkt.

17.7. Meola Leather Dogs is niet aansprakelijk voor gebreken die jij op het tijdstip van oplevering redelijkerwijs had moeten ontdekken.

 

  1. Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke klanten

18.1. Artikel 17 is ook van toepassing op Zakelijke klanten.

18.2. Meola Leather Dogs is tegenover Zakelijke klant alleen aansprakelijk voor schade die je lijdt indien deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

18.3. Indien Meola Leather Dogs aansprakelijk is voor enige schade, dan is zij tegenover Zakelijke klant slechts aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  1. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;
  2. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van Meola Leather Dogs aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan Meola Leather Dogs toegerekend kunnen worden;
  3. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

18.4. Meola Leather Dogs is tegenover Zakelijke klant niet aansprakelijk voor indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van Meola Leather Dogs. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

18.5. Zakelijke Klant vrijwaart Meola Leather Dogs ter zake van aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden/diensten die door Meola Leather Dogs ten behoeve van Zakelijke klant zijn uitgevoerd.

18.6. Indien Meola Leather Dogs aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, vermeerderd met het eigen risico. Bij een gebrek aan (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

 

  1. Intellectuele eigendomsrechten

19.1. Meola Leather Dogs behoudt zich, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van het intellectueel eigendomsrecht.

19.2. Het is jou niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Meola Leather Dogs intellectueel eigendom te verveelvoudigen, openbaar te maken of anderszins ter kennis van derden te brengen, tenzij anders overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst.

19.3. Het is jou niet toegestaan om enig recht voortvloeiend uit het intellectueel eigendomsrecht van een met Meola Leather Dogs gesloten overeenkomst aan derden over te dragen of in sublicentie te geven, behalve indien zijn gehele onderneming wordt overgedragen of wanneer Meola Leather Dogs schriftelijk toestemming geeft.

 

  1. Klachten

20.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat jij een gebrek hebt ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Meola Leather Dogs.

20.2. Indien een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan jij geen beroep meer doen op herstel, vervanging, aflevering van het ontbrekende, prijsvermindering, ontbinding van de overeenkomst of op een schadevergoeding.

20.3. Meola Leather Dogs beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat Meola Leather Dogs binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan jou weten wanneer je een antwoord kan verwachten.

20.4. Jij moet Meola Leather Dogs in ieder geval 4 weken de tijd geven om de klacht in onderling overleg op te lossen, tenzij het redelijk is dat Meola Leather Dogs langer de tijd heeft.

20.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

20.6. Ben jij niet tevreden met het voorstel voor een oplossing met betrekking tot een online afgesloten overeenkomst tussen ons, dan kan jij een klacht indienen via het ODR platform van de Europese Commissie.

 

  1. Overige bepalingen

21.1. Op de rechtsverhouding tussen ons is het Nederlands recht van toepassing.

21.2. We zullen pas een beroep op de rechter doen nadat wij ons tot het uiterste hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.

21.3. Meola Leather Dogs is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Meola Leather Dogs zendt de gewijzigde voorwaarden tijdig aan jou toe..

21.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan jou, dan treden de wijzigingen tegenover jou in werking wanneer jou de wijziging is medegedeeld.

21.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.

21.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen wij in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.